Зобов'язання та можливості пасажирів "Укрзалізниці"
23 фев 2016 13:09 1155
Зобов'язання та можливості пасажирів "Укрзалізниці"

Пасажирські перевезення "Укрзалізниці"Я часто буваю у відрядженнях і користуюсь залізничним транспортом.
Чув цього разу суперечку у вагоні з приводу того чи зобов’язаний пасажир «Укрзалізниці» збирати за собою постіль?

Відповідаючи на дане запитання слід звернутися Постанови Кабінет Міністрів України від 19.03.1997 № 252 «Про Порядок обслуговування громадян залізничним транспортом». У пункті 63 цієї Постанови вказано, що постільні речі у пасажирському вагоні (матрац, подушка, наволочка, ковдра, простирадло та рушник) видаються провідником вагона у разі сплати пасажиром за його власним бажанням у квиткових касах за користування такими речами. Доставка постільних речей на спальне місце пасажира і збирання їх за 30 хвилин до прибуття пасажира до місця призначення є обов'язком провідника вагона. Більше того, провідник вагона повинен надавати допомогу в застиланні постільної білизни інвалідам та хворим, людям похилого віку та пасажирам з малими дітьми. У кожному вагоні біля купе провідника висить табличка з витягом із правил проїзду, де описані права та обов’язки пасажира і права та обов’язки провідника. Там зазвичай дрібним шрифтом і написаний текст цієї Постанови.

Якщо у Вас виникають будь-які юридичні питання, звертайтеся за допомогою до адвоката Сьори Оксани Миколаївни за адресою:
м. Кіровоград, вул. Соціалістична, 68, оф. 2;
Телефони:  095-337-44-63,  067-520-06-56;
Пишіть мені в інтернеті: http://www.ladyadvocat.com.ua/,   son_som@mail.ru

Моя донька студентка, приїхавши на вихідні додому, була дуже ображена поведінкою провідника «Укрзалізниці», який вів себе нахабно та образив мою дитину. Скажіть, будь-ласка, куди і як вона може поскаржитися, якщо ситуація повториться?

По-перше, на кожній станції та в пасажирському поїзді ведеться книга скарг, заяв та пропозицій, аркуші якої повинні бути пронумеровані, прошнуровані і скріплені печаткою керівника суб'єкта господарювання. На підприємствах, де обслуговування пасажирів здійснюється в різних, розташованих на великих відстанях приміщеннях, таких книг має бути кілька. При цьому на доступних для  огляду місцях повинні бути розміщені оголошення про місце знаходження книги скарг. Можна писати скаргу туди. Така книга має бути на видному місці або у провідника.
По-друге, якщо провідник відмовляється її надати, має сенс звернутися до начальника потяга. Якщо ж ви перебуваєте на станції чи вокзалі, то допомогти може ще й начальник станції або начальник вокзалу. Про це детальніше можна дізнатися у п.72 Постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1997 № 252 «Про Порядок обслуговування громадян залізничним транспортом».
По-третє, можна зателефонувати на «гарячу лінію» «Укрзалізниці». Якщо ви побачили правопорушення з боку залізничників, набирайте 0 800 50 32 22. Якщо ж є зауваження щодо якості обслуговування, телефонуйте за номером 0 800 50 31 11. Або ж надішліть скаргу на електронну скриньку anticor@uz.gov.ua.

Якщо у Вас виникають будь-які юридичні питання, звертайтеся за допомогою до адвоката Сьори Оксани Миколаївни за адресою:
м. Кіровоград, вул. Соціалістична, 68, оф. 2;
Телефони:  095-337-44-63,  067-520-06-56;
Пишітьмені в інтернеті: http://www.ladyadvocat.com.ua/,   son_som@mail.ru